2021年10月7日 星期四

211007四晨雲30°C 66%:港式死腦筋

昨晨運天朗氣清,今烏雲密布。預告的風雨提早來臨?原來,過一陣間就復晴。

今晨首先要睇既係北發大計有乜人媽?

新時代下,法基報應該算喺最反映另類意見既媒體。其部分員工分家出嚟既網媒,社會觀更左,但政治上或更接近權威。

若此,睇呢對姐妹,應可大致了解反對的說法。注意:「說法」不等於「實話」。新時代下,真話若出不了口,就要另搵市民可認同的藉口。

本來以爲最強既理由係環保。環保本身有理,但正因為全球適用,慣被政治反對者借來反官商。林鄭如今連濕地都鏟走,逼走啲候鳥,絕對PK!

但或因環保精英入嗮營,媒體改借財經學者的口來針對大計的成本。但年前反對派仍健在、前海仍只有十幾方公里時,林鄭提出用萬億填出「明日大嶼」,俾人媽到暈,呢次話明冇計過成本。

借成本離反對北發,係港式死腦筋。香港由中環遷都北區(好似明朝由南京遷都返上北京)、融入深圳,係由反共基地轉化為愛國都會的政治任務。俾你做黨總書記,蝕本就唔做,由得香港繼續係國家大門外哭喪?

單計錢,北發的確多數會蝕本。但政治無法monetarize,一個政權值幾多錢,點計?好多年前,中國維穩就已貴過國防,而家每年怕係萬億之數。見過近20年香港既反對運動,一次過用萬億改造,一勞永逸,中國肯定好樂意。即使唔夠錢,都咬緊牙關,頂住上。

可能60幾年前,中國外長陳毅就有名言:不要褲子,也要核子!指試爆原子彈。當時據說一些窮鄉山區,四口之家或只有兩條褲,家人要輪流著出去返學、落田。

今天如此富裕,再手緊,也不會吝惜改造香港既使費。你知道中國維持香港國安既開支乜?唔怕講,我唔想知。美國話齋:Don’t ask and don’t tell。費事知道後,對人講漏嘴,洩漏國家機密。

當然,萬億還萬億,使還使,使時要注重成本效益。如何有效地北發,先考特區既本事。公共工程的成本效益的確今非昔比,記得英殖後期多快好省,例如初期起地鐵。但投標價低者得後,效益反而大跌。最近這20幾30年,工程大幅超支延誤成常態,甚至施工疏漏,影響觀感、安全。

這並非要中央補貼,藉機插手把關。但特區這方面的效益確要好好檢討。不排除與港人包括公務員、三行工友工作的質素、心態都有關。

寫得太多,就此打住。

沒有留言: