2019年3月23日 星期六

190323六Day 15午後陰:宅老的傳說

久違的朋友昨驚喜來訪。來自十八區的另一頭,單程唔只一個鐘。除咗感激,想唔到仲可以點講。
多年未見,問我呢幾年去咗邊。一直係香港囉,睇書、睇戲、世界史...。
至此才醒覺,自己近年成了宅老。原因八成係想用餘生學嘢,兩成限於住處的交通,有事才落街。
不料「失踪」了幾年,有人以為我移咗民,因為發覺了自己的身世。
其實我既身世,湊我既工人幾歲就偷偷講咗俾我知,並非成年後才發現,但知道也未改變我與父親的關係。
父親當我親子養大我,冇佢冇我。我也只有一個父親。至於哎吔,嗮氣啦!
當然更不可能因血緣而移民。就算對方肯收,我唔識聽,唔識講,三唔識七。家人都在香港。呢個年紀一個人移民他鄉,博上電視?
有的人愛尋根。國人也有不少追尋自己阿爺大個條村甚至個間屋。我在這方面同意美國人:係邊度大,語言、社會環境、友朋關係、教育方式決定你係邊度人。
血緣對個人既影響肯定唔夠1%。問美國黑人有幾非洲就知。因此,對我來說,在美國長大的華人二代90%係美國人,華人成分只限於父母的身教和中餐。
當然,可以理解, 美華有成就時,華人尤其父母都好自豪係中華既成就。你如果話佢係美國人,言下之意,主要係美國環境之功,揚美抑華,惱爆。
生物學上,不同的人種只相當於一種動物/植物的變種,例如白馬、黑馬、斑馬,蒙古馬,....。不像馬與牛,楚河漢界,不可能由一種變另一種。
若此,人成長的環境才是決定性的。否則,港人就唔使為子女,移民英美加澳紐啦。但反過來,代價是子女可能變成95%的當地人,唔好奢望兼有中華傳統。
總之,我唔信血緣、種族決定人。並非liberal ,而是基於觀察、實證。舉個例,美國黑人的問題是美國造成的,與非洲無關。
若此,我出生成長家人都在中華地帶,冇得揀。我心安理得。
要移民,輪到有親人又熟悉的美國都未輪到血緣。

沒有留言: