2021年1月31日 星期日

210131日晚19°C 77%:長痛不如短痛

 BNO DQ日。今起不能再用BNO進出香港。下一步怕係DQ居港權。

我冇資格攞BNO,你或者話我講風涼話。但我的確覺得,BNO與中國籍劃清界限,即使對BNO族也是好事。

中方說,BNO此後不獲領事保護。但反過來,此後也再冇ambiguity:BNO就係準英國公民。在外萬一遇事,就學電影裡的美國人,向途人高呼:“British citizen. Call the Embassy.”唔使三心兩意,搵中國領事定英國領事好?

他日回港或有需要進入內地,萬一有困難,同樣係通知英領事。中國也當你準英國人辦。雖然,現在不像開放改革初期,西方人在華有麻煩,驅逐出境了事。如今出事,英領事怕也保唔到你。但這樣也好,那就好自爲之,老虎頭上勿釘蝨乸。

以BNO獲居英權後,可信仍可回港工作居住。只不過要住滿7年,先可以攞番3粒星。期間冇福利。但這類人多屬中產,在港時就唔靠公屋、綜援,仔女可讀直資,醫療買自保。回流冇福利問題不大。至於出身基層的BNO,英國的福利唔會差過香港,醫療更完全公營,最多遷英後唔回流囉!

失卻居港權,最明顯的損失只係冇錢派。但反過來,對港納稅人比較公平。而家就算移咗民大半世都有得分,甚至有人飛番離,用長者醫療券配眼鏡。

國籍分家長遠是好的。但短期內,成百萬雙重國籍的港人失去一半權利,當然嗷嗷聲。

加拿大日前說,擔心30萬在港的公民失卻領事保護權。此數若可靠,恐怕九成五係華裔。由此猜,英、美、加、澳、紐在港的港裔公民合計怕過百萬。按中方心理看,恐怕短期內都會繼BNO,逼港人在五眼籍或中國籍之間擇一。

不用說,此類人到時多會保留外籍,放棄居港權。一時之間有點痛苦,但長遠釐清個人和國家的責任,其實是好事。

沒有留言: