2021年1月29日 星期五

210129五晚16°C 73%:中国話:B(ritain)No

港認真唔好命,疫情放緩,政爭就飆升。

BNO移英大計後日開跑。有說頭一年會有12萬人走。但我估至少多一倍。

以事論事,唔係叫人走。呢次唔同九七前夕。國安法生效只7個月,中港幾乎每周都在趨同。今日就話買電話卡要實名。想手握居英權繼續在港享高薪,冇咁大隻蛤蟆隨街跳!

不妨利申:我只有三粒星+特區護照,冇其他身份。冇念過可見既將來會生變。原因好簡單:人老錢唔多,西方唔Like,我又憎揸車。非移民不可,或只有台灣的生活方式可接受。但以目前形勢看,最怕未落腳,已經有人殺到離。

而家念番起,我呢代人係香港已可算遺老。細個跟阿爸偷渡離,唔係香港出世,冇資格攞BNO。

當時大陸出世想攞BNO,先要申請入「英籍」。但唔係真既英國人,而只係BNO級既英國海外居民。手續係搵兩位太平紳士sponsor,登報申請歸化,確保冇人反對。我阿爸係lao sung,本地人都唔識多個,邊度去搵太平紳士?人地三唔識七,又邊會咁好死幫你,除非磅水。再講,登報紙也要錢。阿爸同我寄人籬下,食人地既飯,念都唔使念。

因此,大陸出世既港人,九七前唯一可領既旅遊證件係綠皮CI(Certificate of Identity身份證明書)。當時全世界只有新加坡免簽。

記得60年代中第一次離港,唔識嘢。入境美國,填國籍時,心念唔喺China又唔喺Britain,呢兩個國家我都冇份,硬住頭皮寫Chinese,種族者,唔係國籍,冇虛報呀。移民官一睇,冷冷地叉咗,改爲”Stateless”,無主孤魂也!咁佢又冇錯,的確無國家會認我。我話自己係乜公民都得,但人地啋我都傻。

自此,以後旅遊出入境,無論由美國去加拿大、由香港去台灣,我都自動填stateless,無謂霎氣。

而家當然反過來,中國claim咗我,我想再填stateless都唔得。至於BNO,唔喺我既game,你地玩啦!

英方高調宣布後日開跑後,中方宣布同日起反制:港人不得再用BNO在港出入境。亦即逼個的唔Like既港人,離港前要死死氣氣領番本特區護照先可上機。

的靚或者唔順氣,但當局話到底只係精神勝利。天要下雨,人要走佬,不由得他去也不行,還不如睇開的。

我既不鼓勵人移民,也不反對。如果真覺得頂唔順,擔心安危,或者唔想下一代咁樣成長,覺得非移民才安心,莫猶疑。但要爲收入大減做足心理準備。如果在港係月入10萬8萬既乜師,在外失卻licence,怕只能做part-time,搬運走dek,月入有3萬怕就唔錯。以此來換取政治安心、下一代的成長,覺得值得就好。

好在呢一代港人較九七個代有進步,對錢比較睇得開。此前更有流亡的靚忠告後來者,要爲移居地作出貢獻。金玉良言!人地接納你係可憐你,唔喺欠咗你!你要俾人地覺得有骨氣,值得敬重。馬死落地行,努力搵工,體力可以負擔既嘢都做。千祈唔好係人地屋企以香港鬥士爲業,伸大手板等救濟。

至於中國反制,從他們的角度理所當然,無足掛齒。

我此前已說過:你地唔好以爲我地走,帶走人才、資金,香港就會冧。大陸人口係香港將近200倍,裡面好多叻人。再看近月北水南下炒股可知,資金恐怕也多香港幾十倍。我估,人地早已定下「騰籠換鳥」大計:你地走,正好我派人、資落離接替,黑港轉藍港,一勞永逸。九七前怕你地走,而家南北實力已倒轉,不但不怕,甚至巴不得的反骨走,空出的位俾粉紅既新港人離填補。

短期內,限於牌照,唯一難填補的是律師和醫護。但相信上面也已有10年計劃,派人落離或南移以修讀這兩科,最終打入這兩行,有書記領導。

至於智能手機卡要實名制,說明中港制度迅速趨同。終極的趨同怕係要登記戶口,搬屋要通知差館。如果有人話已列入「14.5」,我唔敢唔信。

沒有留言: