2020年5月15日 星期五

200515五晚28°C 86%:「沒有大日本,就沒有新中國」

   相隔4個月,今午再次得食favorite食肆既乾牛河。此前唔敢去,因爲係牌檔格,下午慣例七八成滿。今午撞上去,大多數枱都收起,只有10個8個食客。或因此,鑊氣特勁。或者過兩日再去試星米。

   5月份昨首次脫博。晚飯後本來要動筆,但心血來潮Goo到久違的英劇《Vera》第十季。一於睇咗先算。但睇完都瞓啦!
   好Like Brenda Blethyn演繹的女探長。阿嬸年紀,肥矮精練,偶有英式幽默,連帶令我想知多啲貧瘠冷濕既蘇格蘭。但做佢下屬唔容易。轉數快,一句dut過厘,隨時口啞啞。
   我獨Like刑偵劇。但只看擬真的查案,唔吼扮嘢、玩嘢的Who'dun'it、brain teaser,包括新版福爾摩斯。
   因此,起初專睇日劇,後來發覺英劇《Vera》《Shetland》(英國西北的小島,盛產羊毛)更好。嫌美劇、韓劇、陸劇扮嘢多過查案。
   但再睇落去,發覺北歐劇更勝。《Vera》的案子多屬個人問題,感情、錢銀、家族、鄰舍...。荷蘭、丹麥、瑞典、冰島劇多關乎社會,例如西歐前幾年最關注的難民...:東歐、中東、非洲的窮人偷渡去搵食,做II過程中被黑幫魚肉甚至殺害。我都踎過美國唐人街,可以想象箇中的辛酸。
    至今睇過最勁既係丹麥-瑞典合拍的《The Bridge》(邊橋謎案)、冰島的《Trapped》(絕境/困獸之鬥)。呢的唔夠千萬人既小國,製作叻過人口幾十倍的美韓中。國不在大,有文則靈?

   講番大事。昨晚睇到特朗普發出至今對華最嚴厲的警告:不惜斷絕關係。但只係一句話,冇substance。憑常理,冇乜可能做到。斷交,有必要?中斷貿易,美國農民點開飯?截停移民?但唔俾已入籍的大陸人接家人團聚,怕會告到最高法院。唔收陸生或有可能,但美國大學肯定媽媽聲,因爲科研好靠佢地。
   同樣昨晚,就日前DSE歷史科必答題要考生作文:是否同意「1900-45年(博主註:45年係日本戰敗投降那年)間,日本為中國帶來的利多於弊」,教局認爲有損民族尊嚴。今午更宣佈取消呢條試題,亦即無論考生點答都唔計分。
   出題者呢次顯然過咗火位。今午在牌檔,鄰枱幾位男客就語帶諷刺。聽口氣唔似藍絲。
   但反對的人個個都好認真咁講呢單嘢。只怕捉錯用神。
   我亂估:呢場係出題、審題有默契既「光復革命」,特登用歪理来踩官方底線,逼其「打壓」學術、思想自由,激发五眼歐洲帶領全球「反華」。北京唔惡唔得,但越惡反彈就越強。
   要爲呢條試題辯解好簡單:考生只要駁倒呢個歪理,唔係就維護咗民族尊嚴囉?出呢條題有乜嘢問題者?
   講句笑,如果我今次報考,第一句就答:「沒有大日本,就沒有新中國」,調寄我兒時在廣州唱的《沒有共產黨,就沒有新中國》。毛主席當年言下之意:日軍侵華搞大共產黨,利其打敗國民黨,建立新中國。啱嗮出題原意啦,仲唔攞梗5*?   

2 則留言:

匿名 提到...

沒有大日本,就沒有新中國固然係事實,不過唔係問題原意,煩請找原卷一讀,問題所問係中日關係史,而唔單係日本侵華史,差之亳厘,謬之千里。

匿名 提到...

光是他們想獨吞中國以及導致共產黨及蘇聯橫行世界就足以推翻命題了。中間細節,管他的。