2019年4月3日 星期三

190403三Day26午後雲:The King returns. Long live the King.

MP〈憶述當面稱習近平為「king」特朗普:他很喜歡 (14:30)〉
美國總統在公開的演說裡透露,17年11月訪京見習主席,以「king」相稱。
He (習)said, 'But I am not king, I am president.'
I (特)said 'No, you're president for life, and therefore you're king.' 特說,“He said, huh. He liked that. ”
特有此一著,因為時已預知18年3月人大修例,國家主席不再只限兩任,理論上可做終身。
呢個美統真係乜都敢噏,奈佢唔何。
唔知當講笑定當真。

1 則留言:

Patrickov 提到...

其實,正是因為循規蹈矩、保持文明,往往換來被人欺負的下場,特朗普這樣的人才會成為伸張正義者吧。