2020年11月24日 星期二

201124二晚23°C 82%:Finally, happy Thanksgiving

新症又多過昨日,離每日百例不遠。但升幅放緩。希望不是偶然因素使然,而是連日拉警報的成效。

業界照例抗拒收緊,索取補償。但疫情全球肆虐已十個月。要待歐美逐漸普及疫苗兩個月後,方知疫情幾時了結。期間實施的任何社交限制,必然大多數人失利,個別人得益,無絕對客觀公平的可能。

今香港時間日間的全球頭條無疑係Trump拖了將近3周後,美國政府終於着手與Biden交接政權。

此前,Biden就已預告美國時間周二,亦即香港時間周二深夜到周三清晨,公布內閣人選。如今負責政權交接的總務署GSA先一日宣布合作,相信是政府高層,包括共和黨在內,深知勝負無可爭議,交接無可能再拖,在最後關頭逼Trump放手。而可信即便Trump本人,也明白無可能翻盤。

美國周四是僅次於聖誕的大節Thanksgiving,或相當於港人的冬至。Biden預告過節前兩日公布閣員,好明係借過節來表示:Enough is enough,一切爭議請在節前了解,讓3億國民安樂感恩。這逼使GSA在Biden公布前,先一步表示comply。

在成熟的民主和法治體制下,deadlock雖然遲早會解決,但在得以過節前的最後關頭放下,仍值得感恩。至少唔使邊切火雞邊鬧人。

我唔喺美國選民,甚至唔死忠民主、自由。但Trump死撐既呢幾個禮拜,從來都唔懷疑,是非曲直會文明地解決。美國自由派怕會政變…說穿了是想刺激選民,加大對Trump的壓力。

美國無論對外幾霸權,你幾憎巨,260年來,除咗1860年起既南北內戰,連政變既邊都未摸過。冇一個總統敢調動武裝離達到政治目的。Trump真係敢郁,唔單只係美國,甚至係全世界既公敵。全國即時造反,三軍亦會起而抗命,捍衛憲政。到時可能一日之內就會像幾百年前英國Cromwell帶領議會反皇帝那樣,令Trump落到Charles I的境地。今天總統當然不會上斷頭台,但歷史上的聲名會比Charles I更臭。 

沒有留言: