2020年10月17日 星期六

201017六深夜25°C 76%:港人根本唔羨慕深圳

日間總想做其他事,晚飯後才上博。但到時若有事或覺累,也就放下了。離博一日,翌日就有惰性,如是一日復一日。

但今天一定要留個記錄。今凌晨醒來,手機顯示久違的友人來郵。到此年紀,我本能地打個突,友人不會有事吧?原來剛好相反,友人久未聞音訊,問我一切可好?

今晨醒來,長長地回了封電郵,附上友人當年愛看的一位名作家小說電子版:託賴無恙。疫情、政情至今都避過,今後應該也可望平安。

Wish the same for all my relatives and friends in other places. 限於疫情,現在連同城的親友都少見,更遑論異地。網絡實在是上天的恩賜,相隔萬里,也能彼此看着談笑過節祝生日。換了20年前,更難想象。更莫說40幾年前,打長途電話要先向電話公司預約,到時親身去電訊大樓的電話室接駁。記得打去美國三分鐘要8美元,當時中下層月薪不過三兩千。

上周估錯,以爲打唔成風,但估到LAL/LBJ贏NBA、拿度法網beat祖高域。

應對西方圍堵,習藉藉紀念深圳特區40年高呼雙循環,亦即既靠出口也靠內銷,雙龍出海、左右開弓也。本就應如此,被人逼埋牆角先離講,冇乜可稱賀,甚至有點阿Q。

至於深圳GDP超越香港,冇咩驚奇。相對內地,我地唯一既優勢係金融加法治。但金融既地位已被上海蓋過,說明法治既優勢其實冇想象咁大。若此,深圳有華爲等萬億企業爲家,超越無嘢出產、純靠錢搵錢既香港,好應份者。想港人開心的,好易者:深圳人口過千萬, GDP計per capita,我地750萬人應該仲贏既。

但華爲俾美國打成咁,怕頂唔得幾耐。萬一唔掂,深圳既GDP會大打折扣。港人係唔係咁念?

但其實,港人新一代已經由最快賺最多既錢,單一追求經濟成長既傳統價值,改爲北歐、日本、台灣等發達地區(不包括美國)的easy 慢活,講求生活品味,悠閒創意,爲自己和家庭而活,不爲五斗米折腰。只不過內地追求強國、港建制冇見識、品味低,唔明港人價值觀已經變咗,仍然堅持傳統的一套,形成本質上的矛盾。上街同警察打鬥,只是這種矛盾的激化。

要休息了。

沒有留言: