2019年12月19日 星期四

191219四深夜19°C 75%:大時代,憂心死

   晨運了幾個月,今首見霧鎖香港。雖與電影裏的霧中倫敦仍差得遠,更冇輪船鳴笛,但總算有點意境。
   不知是否因爲霧,晤見每天此時在附近停靠的黃冠白鸚鵡。直到我即將離去,才有一隻飛過來。大霧會否影響它們覓食?
   白鸚鵡好睇唔好聽:聲「拆」得個嘈字,但立在柱子上很威。有三隻常伴我左右,其中兩隻企得較近。怕係另一對「走」咗一隻。動物或不像人咁易續絃,人可否幫手?

   縱退休已久,也脫不了幾十年的本行關係。熟人偶爾碰面,不免呻一輪近月的情勢。家裏若有後生,上一代首先要保護佢地,怕受傷、惹官非,根本談不上了解、說服。
   感覺上,後生90%偏黃,能保持和理非,父母就已安心。萬一週末晚唔見人,父母擔心死。終於接到消息,趕去接「放學」。唔好彩既話,自己都可能領嘢。
   至於家人分黃藍,在所難免。20幾年前陳水扁首次當選總統前夕,台灣既八卦就係邊對夫婦爲藍綠而離婚。今日既香港,在家一人講少句,唔離家出走,就算係咁。大時代,更要忍。
    監警會既外國顧問全體劈炮,令絕大多數人更深信:官方既檢討係廢既。昨連親建制既民調組織都被quoted:〈逾半港人不滿法治 認同違法達義倍增〉。這絕對係災難。一個社會若有七八成人唔接受政府,仲點管轄?
    暴力雖大爲收斂,但抗爭死死咬住。如今看,聖誕、新年甚至一個月後既過年,都會繼續攬炒。唔怕講,老人冇乜社會活動。你咪炒囉,我食麪包、公仔麪都過得去。但對少青中,再拖落去會浪費一代甚至兩代人。
   周前,有久居海外既港友睇唔過眼,萬里外來電。應屬傳統既付費長途電話,唔係WhatsApp一類既free lunch。友人覺得當局應開明的,先解開目前的死結。但以我主觀看,中共早已把港局提升到國安、主權層次,非特區所能決定。
    中共頂峯今天莫說冇「趙紫陽」,即便有,也做不出什麼。趙當年的自由化改革,說白了是戊戌維新翻版:靠一批書呆來開放中國。但適逢列根和戴卓爾的右翼自由主義主宰全球,針對封閉的社會,主要的藥方是shock therapy:一夜間撤除對市場的統制。短期會亂一陣,但咬緊牙關頂過去,自由市場就會出現,自此與全球經濟接軌,就好似女人生仔:只要頂過去,就會出個好仔。在1989年,列根和戴卓爾氣勢磅礴。痛恨文革的中國書呆對這種美式naivete信到十足,可以理解。
    趙紫陽是好人,但腦力有限。淪爲六四光緒後,以烈士身份成爲中國自由派當然的火炬。但相信港人還記得:中英就港接近達成協議時,有港記以質疑的口氣問佢。佢反問:(中國收回香港,)你們(港人)怕什麼?Anybody in Hong Kong with the right mind都知道答案,唯獨最精通馬列的總書記大人唔明。我相信佢唔係扮曚。
    回到正題,而家習近平超強勢,8,000萬黨員裏即使有個別「趙紫陽」,也論唔到佢出聲。唔怕講,我地既曾鈺成就係港版「趙紫陽」。睇傳統左派憎佢憎過黃之鋒就知,佢肯定係資深黨員,只不過係港人,所以冇消失。
    再講,以今日香港年輕人既行爲,客觀上港局也確已上升到主權層次。有唔少(我估至少有四成)港青想獨立。只不過經過呢半年既抗爭,逐漸明白港獨近乎死罪,近月唔敢再公開嗌或燒國旗...。但我敢話,內心絕對咁諗。只不過老一輩海外港人幾十年慣咗只睇NYT、CNN...,才會覺得港青其實只係要自由、民主。睇番下港媒,尤其係連登就知,對佢地來說,只要與中共同屬一國,自由就會逐漸被侵蝕,民主就更無望。
    咁講並非同意呢種睇法,而只是講出佢地既思維。信唔信由你。

3 則留言:

匿名 提到...

港獨有兩個盲點。

一,地理上香港係被中國包圍,就算係南面個海都仲有西沙同埋南沙一部份係中國控制,佢要封鎖、餓死你,容乜易。

二,就算係西方國家都控制唔到周圍低端人口湧入,何況香港。

唔「搞好」中國,或至少「搞好」長江以南,香港問題難言解決。

匿名 提到...

部份青年以為現時西方有些國家,在新疆、南中國海等問題上要聯合壓制中共,就趁勢在港繼續搞亂,藉以給中共多些麻煩。恨中共、港共而行事,而不用理搞亂能否令港獨成真。恨和亂會繼續一段長時間。
堅持五大訴求也是有這種趁勢心態,認為自己有談判優勢。

Unknown 提到...

要救港就必須成立海外組織 !如西藏駐印、東突駐德、台灣駐美海外流亡組織 !勾結外國勢力、向港僑粵裔募款救港 !等天時已至自然能事倍功半 !

已故台灣教授林山田 !早10年前就曾提出台港蒙東圖【五獨亂華】的大戰略 !沒想到現在竟心想事成 !