2019年12月16日 星期一

191216一晚21°C 77%:"Santa Claus is coming to town"

 You better watch out
You better not cry
Better not pout
I'm telling you why
Santa Claus is coming to town

He's making a list
He's checking it twice;
He's gonna find out who's naughty or nice
Santa Claus is coming to town

He sees you when you're sleeping
He knows when you're awake
He knows when you've been bad or good
So be good for goodness sake!    

       我唔怀疑,国家主席来澳前夕,在港珠澳大桥上被公安带走的一名港人,系内地走私案既通缉犯。
   但有人在照理系澳门的地头被「送中」,似乎说港人反修例有理。我们的又一种反共恐惧被兑现。
   反过来,港泛民、中华圈的此独彼独、异见流亡人士...,甚至CIA,至今针对中国的危言耸听,几乎无一落空。今后对无论几可笑既恐惧,是否最好信其有,铺定后路?几可笑既后路都好过冇?
   日前,有港报刊登据说系深圳入境大堂的照片(圖)。有关员戴深色粗边既5G眼镜,站在柜台前,扫视轮候者。队伍里若有疑人,关员会立即得知,将其带走。
   我冇睇内文。想象大概是:5G眼镜将扫视所得的一衆人面实时传到控制室,与数据库既嫌犯容貌核对。一发现有match,关员面前的电脑会圈出此人。
   这就是5G传信息快4G n倍的其中一种用途。好自为之!
   (此文打字時,不經意用咗簡體。費時再用Word轉繁體,唔啱睇無所謂。)

沒有留言: