2024年3月28日 星期四

240328四夜25°C 81%:自己係長者自己知

    仍濕熱。
    豪宅7旬妻照顧失智肌萎8旬夫,最终懷疑上演謀殺自殺的悲劇,看來出於個人因素。
    有經濟能力而不假手專業護理,非要家人不可,通常是因為個人的堅持,可能性包括:
    1.重隱私,拒絕外人入屋貼身照顧,得悉自己的生活習慣、家裏的大小事。這種顧忌西方人特多。
    2.懷疑甚至恐懼外人,有paranoid的長者不在少數。
    3.各種心理障礙,例如不讓外人觸碰身體、有潔癖;閹尖,發脾氣,冇護理員做得長...。
    當然也不排除是家庭問題。例如:財產未完全分家,族人或對於每年百萬計的專業照顧費用有保留。又或者反過來,家族的事業有阻滯、有人揮霍、投資被綁...,。
    以上是很常見的問題,因此,即便富家的長者也不一定就有最好的照顧。
    博主作為年紀不輕的長者,經常留意這方面的問題,提醒自己。
    說也巧,昨午回家路上,越過一位‘阿姐’同一位阿婆時,見阿姐好似輕輕地拖一拖個阿婆,講咗兩個字,我聽唔清,大概係話咁行。阿婆既反應我就好清楚,因為都幾大聲,語氣係鬧人:你都唔聽我既,我會聽你既?!阿姐受人二分四,梗係冇聲出啦。
    我過咗呢對主僕頭後,係下一條斑馬線前等綠燈,企咗成分鐘。呢排警方打擊違例過馬路,郁下就千五,大家都小心的。
    不料係路邊等等下,呢對主僕後來居上。當時仍然係紅燈,但兩邊都冇車過,阿婆擺甩阿姐既手,徑自邁步。阿姐自然要照跟。
    當時唔單只冇車,馬路也唔闊。但由此可見一些長者的問題和維持公共秩序的困難。總有人會按自己的判斷去做,管你乜法規。
    我很早就發現,長者通常比較固執,從善如流係exception。這可能是因為覺得自己人生經驗豐富,乜世面未見過,早就知道點做,使乜墨守成規、聽你地的後生。這也是中國人的自信,所謂倚老賣老。
    但與此同時,長者通常在公眾場所容易覺得insecure,傾向爭先,例如霸位爭嘢。這也可以理解:因為知道自己體力、速度不如後生,要搶先一步,惡的先爭到。旁人不妨一笑置之。
    問題是,像上文的阿婆,萬一唔好彩,撞到有個司機趕紅燈踩油甚至黐黐地、啪丸灌酒,咁就可能出事,連照例要跟在身後既阿姐都一鑊熟。阿婆又唔趕時間,何必?
    But that's the way it is. What can you say?

沒有留言: