2021年12月1日 星期三

211201三晚17°C 39%:一蟹勁過一蟹?

世人剛‘習慣‘了Delta(δ)scare,就來了個疑似更厲害的Omicron(o) horror.

病毒怕地球上最有智慧既物種悶,大力咁進化,讓我地不斷地有更大既挑戰!實在好有心!

惡訊好似上周四美國感恩節當日爆出。接著的週末,西歐已急忙對源頭非洲南部封關。至今僅一週,o毒已飛抵各大洲。

唔係黑心,且看幾時攻破14億人既抗疫長城。你或者聽過:凈係廣州就有過10萬既非洲黑人。佢地既鄉里自然想過離避疫啦!而且,恐怕會先飛離香港,作為北上的踏腳石。

上次爆δ,源頭係印度,印度的人鍾意去西方,西歐大鑊。

呢次爆o,源頭係非洲南部,冇念到竟然輪到我地先拔頭籌。開震頭兩日就領嘢:一名自南非飛離既印度籍男士除咗自己有料,兼且係酒店隔離期間,據說所戴口罩‘自私‘,傳俾同層既一位返港華人。O毒係非洲南部外既001和002,都俾我地laap嗮。

好在我地既大港手(相當於內地既專家一號)神速分離出呢種PK毒株。傳染力和致病力與δ點比、現有的檢測、疫苗、藥物是否還適用…等後續研究,可信正光速進行。話唔定聖誕就可初步報佳音,唔輸俾歐美。

大港手慨嘆港冇疫苗廠。言下之意,基礎科研縱報喜,亦無力化作產品,造福人類、賺取收益,純為他人作嫁。

但港已步入新時代,高端科研關乎國安,實驗室數據今後或只有‘送中‘開發。至多是保留冠名權和股份。

世人領教過δ的厲害,一聞o既變異多成倍,英國專家大叫horrific。西方多國即刻對非洲南部封關。股、油、金…借勢大炒。

全球皆亂‘中‘獨醒。但想想’一席話‘,華夏的冷靜又可以理解。

首先,北京還有兩個月就開冬奧搶鏡,自然不想被新變種轉移視線,讓美歐日潑冷水,把盛會變成‘剩會’。

更根本的是,疫情至今足二年,75億人恐怕多已感到疲勞,但冇人敢話仲要捱幾耐。到了今年下半年,“怎樣抗疫最有效?“已發展成中方vs西方的思想、制度優越性暗戰。雙方都想借抗疫來說服世人:自己這一制纔是正道,另一制是邪門。有點像兩種宗教爭信徒。

中國相信:人毒不兩全,全民統一意志、聽從指揮、嚴守紀律,必可戰勝病毒。說到底,人是地球的主宰,無論有多少苦難,最終都必定勝天。

西方相信:由於個人自由、民主選舉的體制局限,加上自然環境難測的複雜性,不可能滅絕病毒,只能與其共存,但求數量不足以危害主流社會。因此,抗疫鬆緊交錯,維持一定的個人自由,抗疫也靠民主。

雙方都深信自己這一套,中方的信心尤其強烈。但其實,雙方都有本身的理由,也都學不到對方個套。

中方唔信西方那種程度的個人自由,也不像西方那樣,要一人一票來換政府。

反過來,西方歷經希特勒納粹等浩劫,最怕統一全民意志、強制執行,萬一被人利用來控制社會,變成軍國主義、歧視性社會...那就是地獄…

我看是不用爭了。各自修行吧!自己覺得有效可行就好。

晚了,運動後疲累,就此打住。

沒有留言: