2021年12月28日 星期二

211228二午雲16°C 68%:唔使悲觀,但要努力

今氣溫較昨略回升。Omicron(o)變種殺入社區後,疫情第五波壓倒寒流,成為頭號關注。

雖然此刻尚未去到第五波,但以o傳播之厲害,恐怕元旦過後就大駕光臨。到時又要進一步拉開社交距離。建制剛嚐過聖誕消費的甜頭,必大力抗拒。但想與上面通關,迎來更大的市場,抗疫力度就要與上接近“一致”,“俯首甘為孺子牛”。

O比上一種變種delta(δ)‘好運’:11月係非洲南部爆出黎,有齊天時地利人和。

天時:北半球入冬,有利病毒繁殖;

地利:南非係前荷蘭和英國殖民地,當地白人頻頻往來西歐,帶埋o過去(o剛登上國際頭條,就有一班南非去荷蘭既班機有幾十人確診);

人和:聖誕、元旦將屆,發達地區忙於派對、探親、旅遊,成為o最好既幫手。

O現正在歐美勁爆,連零容忍的中國內地也未能倖免。

港式文化既一個特色係刻薄。多年前,有港產片曰《愈快樂愈墮落》。如今來到疫情時代,似乎變成《愈發達愈爆疫》。因為,愈發達,人與物資的流動愈多愈快,带携阿o。

歐美呢波o,限於西方人對自由的執著,抗疫唔能夠太強硬,我估要到4月入春先至回落。

中國內地和港澳則由於2月1日就過年,未來呢個幾月點都要俾人探親、拜年、旅遊,o有機會漏網。恐怕要到3月初才能再度清零。

總之,未來呢兩個月係o既世界。當然要努力封,盡人事,但心裏要有數:短期內剎唔住佢既勢頭。

因此,睇到美、英、法、德、西…話幾日內確診倍增,無須太驚恐,呢個係時間問題。就如打仗:o目前佔有高地,天氣亦對佢有利。要等佢仗勢而驕,開始鬆懈,加上春風起(就如孔明借東風)…,人類先有機會反攻。

當然,不排除到時又來個l、k…變種。病毒係‘原始’生物,幾日就換代。每個新生代都吸收前一代在人體內的經驗,有些微的進化。但人作為高等動物,70年先至一代,進化速度比病毒慢萬倍,要靠疫苗和藥物才頂得住病毒的進化。

但希望隨著AI的進化,再過幾年,研究疫苗的進度能逐漸趕上病毒的進化,不再像過去兩年,新變種層出不窮。剛打完針,甚至第三針/加強針,又俾新變種走甩,疲於奔命。

但我又唔係咁悲觀。唔係因為我打嗮3針復必泰。早就知3針都仍然會感染,只不過唔使入ICU、插喉吸氣。後遺症可能都少的。

我既‘樂觀’係相信自然界既萬物相尅相生。目前已知既生物,都要從其他生物吸取養分來生存繁殖。病毒如果厲害到殺嗮全人類,自己也不再有食物以維生。所以,病毒無論點進化,都唔可能厲害到殺嗮所有人。自然界必定有方法可以反制。這包括人類的科技。

除非有物種能完全靠分解死物,例如礦石來生存,否則我唔相信人類會被病毒征服。

當然,病毒肆虐的過程中,人類會傷亡慘重,有的社會甚至會崩潰。但人類作為一個物種,唔會被病毒征服。

如果你信唯物,好似內地,則人定勝天。

如果你信宗教,好似西方,則天/神不會讓人類俾無意識既物種滅亡。

當然,人類要努力,但冇咁容易死既。 

沒有留言: