2021年6月22日 星期二

210622二晚25°C 90%:只能祈禱

世界各地,不少人冇針打,但也有不少人有得打唔打。即使以常人看,打好過唔打。唔單只幫自己,更係幫家人:自己唔會中招,也唔會過俾家人。

~95%既人會遵從這種常理。但開放的社會裏,也很可能有3-5%既人,唔睇常理。

唔打通常係擔心副作用,尤其係新聞睇得多。人既心理:好消息懷疑,邊有咁大隻蛤乸隨街跳;壞消息寧可信其無,打針後有多少人出事…。

次之有個別人怕拮針,唔論打乜針,包括抽血,俗語所謂恐懼症phobia。

但也有人從社會、政治角度出發,覺得政府要百姓打針別有用心,原因任你發揮想象力。現實中的確會有呢種成分。例如:特區谷針,擺明係想儘早同上面通關:政治上想南北融合,經濟上想內地客再來帶動消費。

但官方的‘ulterior motive’通常被無限放大,以致本來對自己和家人8:2有利的事,被當作2:8甚至1:9搵笨甚至害人。點講都唔信,專往衰處諗。自由社會總有的人有呢種心理,而且可能相當固執,奈佢唔何。

但在生活里,並非只有打針才有這種非常到無可解的心理。有時候黑白分明、好簡單既事,也會有人拖拉甚至抗拒。routine的舉手之勞,例如以交水費爲例,收到單,幾十蚊既嘢,但就係拉牛上樹,張單塞埋一邊,拖到過嗮期,俾人罰錢。甚至一年半載後,來信警告,最後限期前唔交就剪錶,仍然唔爹唔丟,似乎與自己無關。聽來不可解,但社會上總係偶然會有人咁出奇。所以,媒體永遠有講唔完既話題。

當然,這些特異行爲在先進的社會可以請教心理專家。原則上,任何難解的行爲,都有學術的解釋。有多合理很難說,但至少有專業人士會幫你。但限於費用、時間,對大多數家庭不適用。

現實中,萬一真係咁奇,怕只能祈禱。上主有好心之德。

1 則留言:

匿名 提到...

只要做好其他防疫措施,為何要用性命搏未必有效的疫苗?他日如要移民,也得看目的國承認何種疫苗再作選擇。崔公把有合理疑慮的人說成是不足半成的「唔睇常理」少數,有證據支持嗎?