2021年8月1日 星期日

210801日晚29°C 87%:Who's to blame?

唔使睇何詩蓓就睇刑偵劇。《DCI Banks》(DCI=detective chief inspector,中文大概係刑偵總督察) 每個case 90m,標記係葬禮, “earth to earth, ashes to ashes, dust to dust”。

多謝網友提醒。的確,我時日無多。

講到時日,我外婆享年98。我只見過佢半日,就係佢98個年,阿媽帶我去廈門佢鄉下,外婆同族人分住既古老大屋。晨早香港觸發,抵達時已向午。外婆鄉下黑衫打扮,陽光下坐係櫈仔度讀《聖經》。見到我笑得好開心。晚飯時,佢食完先離席,叫我「jaa bao呀」,食飽呀!

我第日一早就同阿媽回港。記得番到港冇既耐,可能係同日,鄉下就來電,話外婆走咗。看來見到個孫係佢既心愿,達成咗就放低喇。

阿媽今年剛好98,入咗安老院應該有5年。疫情至今我冇見過佢,其他的家人也冇。最多係送的香蕉到門口,請人攞俾佢,方便生理循環。佢冇佢阿媽咁叻,也唔信教,近年基本上坐係直背既老人椅上度日,見到我都未必認得。

I think that’s life.我估我冇阿媽咁長壽,God willing,少則5年,多則10年。最大既願望係無痛苦、唔連累家人。

當然,這是我與的後生睇法唔同既原因。但即使我後生半個世紀,都唔會係憤青。性格使然,從來都唔buy激情。


有網友唔忿氣,問造成今日既局面,係邊個既責任?言下之意,對手逼佢地上梁山。

但以我睇,目前既死結係過去30、40年上下對頂,作用力和反作用力步步升級形成既惡性循環。民間既責任都唔小。

的確,要問問題既源頭,首先係上面:自第一日安排香港回歸,就只與英方傾,眼裡只有冰冷既憲制,冇有血肉既人。

50歲以上既人或者記得:中方打一開始就否決英方提出的「三腳凳」方案,只同英方傾,不接受香港/港人以任何形式,作爲第三方參與談判。理由好簡單:按大中華觀,港人係中國人,中華人民共和國係中國唯一合法政府,自動代表嗮我地,港人有想法可上京表達,在外交談判裏沒有角色。反過來,對中方來說,「三腳凳」亦即承認平民與國家平起平坐,變相搞獨立,點得了!

因此,以本土派看,港人從九七問題第一日起就冇聲音。

但中方認爲透過後來的基本法起草、諮詢委員會…,給了港人機會表達。只不過對本土派來說,這些組織本質上親京,非民選,不能代表他們。

但反過來,中方也不會承認,港人歷經150年的英治,目睹內地將近一個世紀的戰亂、政爭...,其中很多係49年後南下的流亡者,內心可能覺得,近英國人比近中國要放心。

說白了,嬰兒被強盜擄走後撫養成人,成年後習慣了強盜養父,對生父反而覺得陌生甚至擔心,人世間確有這種悲劇。但千年來的天朝上國,世上唯一從未中斷的文明,又點會承認親生子唔想相認?

但又不能不承認,北京縱使否定很多港人內心的意願,但看六四即可知,由80年代中到回歸頭幾年,他們算是壓住氣,容忍港人的反叛。

無奈港人凡事去到盡。習慣了無所顧忌的自由,只要港英唔出聲,就以爲可沒遮攔。但上面看在眼裡,記在心裡,相信還備在案裏,靜待時機來收拾。

港人令自己與上面無法共容的是,自80年代起就擺明要「民主抗共」。爭取普選權,主要不是爲管好香港,而是相信:只要人人有選票,就必投俾反共既人。香港即便名義上回歸,但由反共的人管治,是大陸邊上的西式華人樂土

若此,上面又怎可能接受,給名下的城市普選權,目的是讓其百姓來反對自己,de facto地獨立

所以從你講明「民主抗共」個一刻起,遊戲就已破局。只不過當時上面忍住條氣唔maak面。後來你進到無事不反,要獨立,求西方支持,上街打游擊,打砸其視爲大國威嚴的旗徽。佢從大中華觀出發,作爲全世界最大最強既政黨,點落得台?自去年國安法起,empire strikes back,要十倍奉還。

所以,年來大報、工會、政黨…的清場,應陸續有來。而且可能會像毛澤東說,矯枉必須過正,先去到盡,甚至寧可過火,然後才讓鐘擺慢慢蕩回一些。

當然,這只是我天馬行空。希望冇句真。

夜了,去訓。

7 則留言:

匿名 提到...

即係直白啲講,港人治港高度自治循序漸進達至普選由始至終係騙局?

匿名 提到...

說出了人民日報的觀點。

匿名 提到...

更準確的說法是,強盜的後代不再當強盜,生父的後人成了大強盜。孟子所言,彼一時也,此一時也

匿名 提到...

司徒華如果還在世且無智退的話,可能在五、六年前己覺得跟習近平領導下的中共不能硬拼。才不會像李柱銘等人去美國"班馬"。理想是民主抗共,不顧形勢,不量力。够多人上街就推倒23條,中共忍了多年,國家安全大晒。

Patrickov 提到...

樓上所言的「智退」,是指華叔與曾蔭權達成協議(如是,我不同意),純粹描述其病情,還是另有所指?

匿名 提到...

假如華叔康健清醒如馬哈蒂爾,結果不外乎兩種,一是如樓上所言,二是如黎智英等人一樣甚至更慘。個人認為後者機會大得多。

匿名 提到...

(續上)把習近平思想最準確全面地演繹的人,不是林鄭,而是何君堯。