2021年11月23日 星期二

211123二近午雲15°C 75%:建制大時代

昨小雪有寒意,黃昏更翻風,今年終於入冬。今晨按預報進一步落到15℃。

但正如友人說,香港每年只不過凍幾日(應指10℃上下)。15℃在西方只是秋天。下週相信又會回到20℃上下,西方的夏天。

下週12月起係建制既大時代。但政制大幅度完善後,市民幾無須參與,港語“煮到離就食”:

1. 聖誕新年將至,緊接著就過年。2年來一再懇求上面的“通關”終於成事,初期每日出入千人。可信會循序漸進,我估3月前,配合港選特首和北京兩會,會日增至3,000,但仍然主要係探親、公務。怕年中先會日增至5,000。到時或有小量遊客,港人開始感受到impact。

2. 12.19號立會換屆選舉。總議席增加,但直選比例大減+泛民出局,純屬建制內部的非“魷魚遊戲”,參選人十有九市民唔識,即便識也冇票可挺。按毛主席定下的~5% rule,大概會留4席俾非建制,為議事殿堂留點雜音。

但看街頭的助選陣勢與路人的反應可知,這次政制落重手改得太完善,面對近年的逆反氣氛,為求首屆的新制選舉好好睇睇,可信有人密密地落咗唔少工夫:幫建制參選者和諧協作,請合格的非建制參戰。但後一類人只有三幾丁,且已半退隱,淺黃選民怕寧可棄權,要靠建制配票來過關。有權威估直選投票率3成,相信主要係藍營可動員的票數。

建制以往俾人既感覺係能力不強、識見不廣、理念不高。入主立會後,怕辛苦了上面:要隨時把著手引領協調,以防出紕漏,俾記者、網民大炒來洩憤。

過年後的特首選舉基於制度,市民更只能旁觀。想激發啲好奇怕都唔容易。目前唯一既話題怕係:現任者會否晉升為國家領導人?期間,有人會捧這捧那,借勢來倒他們不Like的人,同時“Waiting for Godot”!

沒有留言: