2021年11月2日 星期二

211102二午雲27°C 67%:港人越嘟越唔‘安心’?

擒日起,為通關,市民被強制‘安心’。坊間嗷嗷聲。承接近年的社會風氣,連捧金飯碗既市民都‘義憤’。

有媒體借機媽叉:〈出行似受刑 街市拍烏蠅 頭破睇急症 都要先掃碼 難為低下層 長者減買餸 學生入唔到圖書館 領館質疑違國際公約〉。

為點讚、為政治,有人嘩眾在所難免。但又的確唔明:連領事都不獲外交豁免,為何機組人員、貨車司機例外?通關重過國交?還是說,而家的富國反正反華,正好還以顏色?

但不止此,聽‘專家’口氣,掃“安心”只係第一步,今後更會擴大追蹤,話唔定跟到你入廁所。750萬人送梗中啦!

講完笑回到正題。有關此疫,昨有驚人的發展。日本最近迅速放緩。當地有研究認為,病毒正因為繼續變異,上得山多遇著虎:近月攻陷全球的Delta最新的變異反過來自取滅亡。有關的報道比較技術性,我睇唔係好明,唔知道係唔係咁解:

Delta病毒的基因突變快。病毒裡本來有酵素/enzyme來修復這些突變,確保其不影響病毒的分裂繁殖。但最近有關的酵素生變,以致病毒突變後,無法再分裂從而絕後。冇病毒可傳,疫情也就自動消失。

聽似too good to be true。但念落又唔係咁冇可能。傳統智慧幾千年前就話:天地萬物,相生相剋。一物治一物,相信也包括自己,自我抑制。世間冇一物係天下無敵,冇嘢制得到佢既,否則此物就滅絕其他所有物種,最後自己也無法生存,因為賴以維生的物種也死絕。

這個道理其實背後是說:任何一個物種都不能過份專橫,總會有物種來制衡它,這樣宇宙才能延續。Covid-19、Delta變種亦然。也文也武了2年,全球75億人跪低。但“惡有惡報,時辰未到”。

這並非說,人類坐係度等轉運,而係有千千萬萬人係背後努力,想盡辦法對付病毒,遲早會搵到佢既死穴。

當然,此前全人類都好痛苦,有千萬人失去生命,美國最終埋單可能會過100萬。

因此,我信人類終會搵到制約Covid-19的機制。日本上述的研究唔係天馬行空。

沒有留言: