2020年2月25日 星期二

200225二晚21°C 90%:超悠長假期

   內地數字續放緩。對港人來說,焦點是何時接回2,700(最大的報數)滯留湖北的港人。
   但今天的港人精於需索,難伺候,媒體又照例偏市民反政府。反過來,香港公務員按章辦事,順境也文也武,逆境短於變通。無論多用心接人,以滯日郵輪的先例,到時都會俾人捉到甩漏。要做足心理準備。
   例如,有滯留既港女話,住處離機場半個鐘車程,冇公共交通,見其他國家撤僑,派車上門接去機場,希望港府也如是。
   我話,港府最好準備定直升機。尤其係有港孕婦在農村,係車度dun幾個鐘去機場,萬一影響到胎兒,港府必成千古罪人。
   港今天的焦點或者唔係疫情本身,而係:中小學放到4月20日復活節後才復課,但DSE(應屆文憑試)不押後。這影響到百萬家長照顧子女的安排、十萬老師的工作調度、幾萬考生的升學前途。怕只能各顯神通,希望大家順利。
   疫症的攬炒比反修例厲害千倍。有人一語道破:兩者的差別在於,忍者街頭鬥防暴,常人可避開;但病毒隱形,可以無處不在,冇人知道點避,最終只好謝絕一切,人人自閉,叫停社會。
    連我呢類退休中期人士,也難逃影響。首先怕期間出入醫院有風險,推遲所有既複診。好在我唔使食三高、心臟藥,否則冇得避。
    然後日前接電郵通知到期還書,托住幾本硬皮書去圖書館,以爲即使唔開館,也可以掟入還書箱。點知連還書箱都封口,要托番屋企。但冇電郵話我知封還書箱。咁我係唔係可以complain?算啦。
    至於gym,過年前開始休息,至今已停咗一個月,睇樣三月都未必開。都好,窮則變,我既應對係清晨伸展、下午散步,每日逼自己郁一個鐘。至少保持免疫力,唔好累己累人。

   今午散步,諗起世紀之交以”The World Is Flat”紅遍天下的NYT專欄作家Thomas Friedman。但自金融海嘯後,此人的euphoria就已變成諷刺。繼而無節制的全球化激發歐美民粹主義,西歐右翼冒起,美國特朗普當選,英國脫歐,再到如今香港,本土、反修例、反中、獨立...,以至此刻的武肺南傳,無不是全球化(內地融合香港可視爲全球化的一個環節)的副作用。Friedman已成過街老鼠。
   常理都知應該全球化。但再好的事也有副作用。飲水太多都會中毒;運動過多會虛脫...。全球化令七成人得益之餘,也難免有兩成人失益,而且可能係嚴重失益。只有冇腦既人先會以爲只要全球化,人類就到達天堂。You go to hell, Friedman.

1 則留言:

Unknown 提到...

圖書館唔開可網上無限續借,不算過期。