2020年2月15日 星期六

200215六晚22°C 95%:好事與壞事

    好事:青衣一棟公屋過百住戶都冇感染,平安回家。住處亦經檢驗,確保唔會翻版沙士期間的淘大花園。市民應該對樓宇出事當晚漏夜檢驗的港大專家又多一份信心。
    對比今晨局長就接回被困湖北2,000多港人的回應,怪唔得學者建議當局放手俾專家管。不過,林鄭咁打得,又嫌醫醫相護,所以先改由護士掌衛生,搵幾個醫生離抬下轎就冇所謂。
    好事?內地確診增幅繼續放緩,死亡增幅也繼續低於10%。當局更強調:湖北以外各省市合計的比率持續下降,看來封省已切斷了省外的傳播鏈。數據若可信,鍾南山或講中:月底疫情有望見頂。若此,4月就可解禁。
   但對我來說,情勢任何一日都有可能逆轉。我與林鄭有一個共同點:不見黃河不流淚!風險一日未去,我都唔會當冇事。
   壞事:內地以外的地區,確診數大致與內地來往的多少成正比。由此看,我地與內地每日有幾十萬人次出入,咁既確診數已算好好彩。新加坡就唔係幾好彩。更唔好彩既係日本。
   當然,日本一個偶然既因素係停靠既郵輪確診率高達300/3,700,而且仲未驗嗮船上所有人(我上週就估會有300-500)。但即使剔除郵輪,日本國內的確診數也幾乎是中國內地以外最多的。這是否說,內地人喜歡去日本旅遊、留學、打工、居留?
   日本更唔好彩既係:七月辦奧運。雖然還有四五個月,但很多工作恐怕現在就要動手。這兩天確診一下子驟增,令人擔心。何況還有習近平四月來訪。Too ambitious.安倍怕要去神社多多求福。
    疫情帶出政治。討厭中國的人想睇佢點死,憎習近平的人咒佢倒台。中方厲害慣了,自然頂唔順,由外交部高調還擊。部長、大使、發言人都很努力,但似乎只能說服本來就愛國的人。
   近年,西方國家、日本、越南、印度...經常針對中方,關係欠佳。但中方呢次抗疫,雖然不止一次說,有些國家對武肺反應過度,但行動上只single out美國,借用中方自己的話,逢美必反。
   網上瘋傳美國的痛腳:武肺至今只死~1,000人,但美國每年流感死人過萬。言下之意,自己係大賊,鬧人地鼠摸。一些高齡的愛國朋友反覆地傳來,以證美國的虛僞、醜惡。
    我冇查美國流感點解死咁多人,更唔知有冇傳出國。但中美防疫的確因爲政制位於光譜的兩極,中國有的「好嘢」係美國做唔到既。
    中國係威權,有權封城、封省、頒佈戰時狀態,動員上億黨員、軍人、國企、央企...上前線,爲截斷傳染鏈不惜犧牲...。財政上大筆一揮就有應急錢,用了再說。因此,周前就有西方評論說,中國犧牲湖北一省以救全國。官方這兩天不就強調,湖北以外各省市確診的增幅持續下跌?
    我至今記得,在廣州讀小學時學既董存瑞、黄繼光烈士:在抗日、內戰、韓戰中,抱着炸藥包爬到敵方碉堡下方。由於無處可放下炸藥包,托住高呼口號引爆,讓戰友衝上來佔領敵方的高地。
    今天防疫或不至於這樣壯烈。但萬一遇到危急情況,難免有人想起這種以小我成全大我的革命精神。
    但美國總統、政府莫說冇咁既權力,連咁樣講怕都唔敢。醫護對有流感的人也無權強制隔離,只能提示、勸諭,否則隨時被告侵害他人的自由。

沒有留言: