2013年5月31日 星期五

130531五熱:排九個月,輪兩個鐘,睇三分鐘

    連日忙於瑣事。週一肩周炎複診。排期九個月,輪候兩個鐘,睇症三分鐘。
    我早20分鐘到。午飯時間,候診大堂十分疏落。但過了預約時間40分鐘,叫了幾十輪還未到,以為去洗手間錯過了。Counter答還未開始睇症。
   我剛抵達出示預約紙時,counter就問我是否有兩個預約時間。我一愣,說只有一個。事後想,院方是否分輕重症,先重後輕?醫生集中看「重症」,有空才讓我這類可有可無的症「攝位」?
   與上次是同一醫生。問病情時,我說近月一直有進步,但近日忽然轉差。醫生話,係咁架啦,有時又壞的……。叫我用右臂做了兩個標準動作後說,幾好呀!我說,這個動作做唔到。醫生:係呀,可能就是撕裂個度。一年後複診啦,到時唔係一定要離架!我明白:俾日期係當局的規定,但無必要就唔好番離揾我啦!
    我沒有complain。這類關節痛症有三個特點,令醫生病人都感到無奈:症太多,60歲以上的人可能過半都有;拖得長;療效低;唔使死,影響生活微。說白了,難受但很少病倒,醫唔好但也死唔去。
   故此,如何對待視乎個人的資源。除非每週花一兩千去私家做理療、推拿……,持續一年半載,短時間的治療只能避免惡化,無法復原。步出醫療所時有明顯的改善,但不出24小時又打回原形。公家既然捉襟見肘,當然把資源留給「真」病者。我這類情況只能自求多福,惡化再說。
   至於我的醫生,要說他敷衍,先要知道他每天看多少症、開多少刀,真正有病的與我這類borderline case的比重。

1 則留言:

匿名 提到...

有一年過年我吃多了糯米製品, 肩周炎複發. 後來連花生不吃,花生油都不買, 最近两三年連肉類也少吃, 沒有肩周炎了.
不知是否有關係, 反正可以不吃或少吃. 也未搞清楚arachidonic acid,omega6 和omega3比例是否重要,不過在食物方面減少 inflammatory mediators就是自己可着手做的。--haode2010