2022年7月10日 星期日

220710日晚30°C 80%:安心出行變唔安心?

日確連續第三日平穩,好事。但我們其實要學會:即使短期內日確飆升,仍處變不驚:升高個人防疫措施的同時,繼續沉著生活。

澳門停賭場工商7日,被稱「半封城」,2.5年來最辣;期間更讓僱主不支薪。工薪族叫苦!

按抗疫辣度排,內>澳>港,很反映三地的管治哲學。

澳門與珠海近乎雙城,客觀上要緊貼內地。英國人就厲害,治港個150年,刻意丟空最北邊與深圳接壤的地帶,寧可港人冇地方住,都要與北邊隔開雷公咁遠,盡少受其影響。本土意識就係咁煉成既!

港而家終於要拆除與深圳之間的荒地屏障(美其名曰保育。保育其實去到某個程度,係借來隔離大陸既策略),融入內地!相信10年後,港樓就會起到貼近深圳河,與對河的樓近到可以嗌過去。

今日令港人最緊張既,怕係長時間喺深圳行醫既新任衛生局長考慮「優化」安心出行:學內地實名制、細緻區分持有人是否確診…。理由見報道,不贅。大致上係避免有染疫者進入公眾場所,波及無疫者。

但以all persons are created equal的「普世」立場出發,一定媽媽聲:分化市民、懲罰弱勢、暗中監視個人的行動(按19年上街人既邏輯,的資料實係送中啦!)

但所謂人生而平等其實只限於抽象的人,相當於文法上的位格。現實中最接近既係法律上,所謂法律面前人人平等,王子犯法,與庶民同罪。但其實,王子與庶民被告上庭時,所能享有的辯護條件好唔同,王子會有成team最好的大狀,住劏房的庶民或只能請法援處幫手。

我絕對唔相信現實中(注意:唔係指抽象既人)既人係平等既(我同你就唔可能完全平等!講到底,即使同卵雙胞胎,出生後都無可能完全一樣地發展。科學上,同卵雙胞胎不可能由出生到死亡都在同一時間、同一坐標的四維空間生活,兩人的遭遇同世界觀必定會有差別)。

所以,我反而讚成細分安全出行。關鍵在於分界線:係為公眾衛生,而唔係做Big Brother。或者我已經好老,即使Google式的行蹤地圖送中,我都唔怕。反而歡迎隨時及實我。萬一我係街到lue低,希望有助於快的送院。

深圳放鬆入境,今日好多港人/港漂湧去過關回歸。惜檢疫跟唔上,隨時要等好幾個鐘。Well,相信過幾日就會舒緩,裡面一動員就好厲害。裡面既問題唔係做唔做得到,而係唔係好計較成本,政治壓倒一切。但浪費資源,長遠來說難以持續。裡面早期有句話:多快好省!雖然聽來矛盾,乜都講嗮。但其實還是辯證法:對立的統一,兩種矛盾的事,不斷地左右測試,找出平衡點。


刺殺安倍(右圖取自OD:

上月與兄長右三和弟弟右一等慶祝母親94歲左一生日。注意,或者是安倍母親的家,佈置與常人的家無分別。安倍一家是現代的政治「貴族」世家)的疑兇冇講錯,說明頭腦清楚,並非精神病。動機係「家仇」:老母沉迷一種宗教,捐嗮家財,破產而亡。
據說指日本的國教神道教某宗派。安倍與該教派關係密切?有可能。安倍並非信仰虔誠,而是日式愛國。神道教是日本建國的意識形態:天皇係天照大神之子,降世關照大和民族。由於天皇係神,所以,國民之間無論有何紛爭,都不能郁天皇,天皇永遠係皇帝!因此,日本軍閥、武士爭權殺戮,但冇人敢推翻天皇。故此,天皇由幾千年前創立那天算起,至今由同一個家族繼位。軍閥唔敢推翻天皇,只能當天皇係神主牌,陽奉陰違。

因此,安倍可信出於大和情,熱心供奉神道教某教派。若此,內地網民可說:安倍右派反華,抵死

至於日人追究當時的保安,只能說,日本由於日常暴力少,保安也就鬆懈了。有得必有失。


講到日本,近日7-10月的夏季日劇陸續開演。通常每3個月10集,每週1x50m。但昨天看的《六本木Class》、《Teppachi! 鋼盔》,慘不忍睹。前者講子報父仇,但第一集埋下的伏線誇張得太不合理,男主角演得差。此劇似乎係翻拍韓劇。若此,誇張也就可以理解。這就是我不看韓劇的原因。看裡面的偶像男女,油頭粉面,做戲擺po,根本唔似人。

《Teppachi! 鋼盔》擺明係吸引的後生當兵的宣傳。為此加插漫畫式的笑料。而家更撞正有前軍人刺殺戰後最重要的前首相,有可能被腰斬。

至今睇過4部第1集,怕只有講年輕人創科的《騎上獨角獸》(獨角獸unicorn係金融名詞,指短期內飇上10億美元的初創企業)因為有西島秀君,勉強會睇落去。但對女主角永野芽郁麻麻,應該睇唔完10集。 

沒有留言: