2022年7月3日 星期日

220703日晚29°C 84%:一個時代的過去

宅咗幾日後,今午總算出外行咗個大運。

晚飯後累了,本不欲再「博」,但同日傳來2宗劃時代的噩訊。

7.2:以香港60-70年代基層社會溫馨題材留下《秋天的童話》《歲月神偷》等懷舊經典的導演、編劇羅啟銳猝逝,享年69,據聞心臟病突發。survived by導演拍檔兼伴侶張婉婷。

7.3:以《衛斯理》《原振俠》等系列經典稱雄文壇大半個世紀的作家、編劇倪匡7.3離世,享年87。2019曾公開透露患皮膚癌,無意接受化療。survived by妻、子、媳...。

羅導演係地道既香港仔;倪匡57年亦即中共建政後南來,與父親帶我來港咁啱同一年。

只不過,倪匡來港時已成年,我係中一生。佢係「laosung」,至今粵語都有江浙口音;我係生係廣州,粵語母語,從未回過祖籍,但當時夾硬要跟老豆填報籍貫「安徽」既「粵化人」。

唔怕講,我好憎呢種監粗塞埋離既祖籍。我唔識聽安徽話、冇安徽鄉里、未食過安徽餸、冇安徽習俗,連安徽有乜都唔知(除咗淮河、《鳳陽花鼓》、朱元璋),點算安徽人者?唔好自己呃自己啦!

問我邊度人,我學Pontius Pilate咁講:我老豆係安徽人。潛台詞係:係你地要我認既,與我無關。

49年-60年,南來的內地人累計怕有幾十萬。最早的一批如今陸續離去,下一波大概就輪到我呢代。

《童話》《神偷》我都睇過。發哥、鍾楚紅擔綱,以紐約唐人街為背景的《童話》,更係我係紐約唐人街編報時,係唐人街戲院裡睇既,相當於係旺角搵食既報紙佬,睇《旺角卡門》個種感覺。整個唐人街只有十條八條街,幾乎每日都行經既updut地方,Mott St., East Broadway, Pell St.,成為片中的經典場面,與有榮焉。

唐人街散仔發哥口中最煩,但其實心底最愛既「茶煲」,最終因為社會地位懸殊,未能與發哥結合。這是當年的現實,以今日的Just do it觀,絕對不會有這個遺憾。我地從唐人街小人物既角度,肯定好想戲裏既紅妹嫁發哥。

後來不時見發哥與紅姑行山、做運動既新聞,好開心佢地幾十年都係好好既朋友。希望佢地繼續開心生活,與民同樂。

但唔怕講,倪匡既小說,我一本都未睇過,甚至從來唔好奇。我雖然出身科學,但從小對科幻冇興趣。連Jules Verne既經典《地心探險記》《海底六萬里》,都只係睇過電影版。至於武俠,我來港初期,初二、初三衝咗幾部金庸、梁羽生,接著就要讀書為稻粱謀。倪匡,抱歉抱歉!

220704後補:MP〈年輕時被指反革命偷渡來港 倪匡自言反共 對港未來悲觀〉

沒有留言: