2021年8月3日 星期二

210803二晚28°C 85%:AI、東奧、留言...

昨午上gym,晚飯後唔想再「博」。今日仲有的酸軟,睇咗集《DCI Banks》,後來又走去睇Melanie Mitchell 2019年“Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans”既簡體中譯《AI 3.0》。

在美國做研究的80年,趁晚上在大學修電腦,學寫以硬件為本的machine language。當時課堂上就提到AI。當時就想到:AI=用電腦模擬人的思維。問題是,電腦無論硬件、軟件,都本於機械的邏輯思維。但人還有很多思維是非邏輯性的,文藝、宗教…,電腦能否模擬?

後來在美國要搵食,沒有機會再修電腦。但其後這30/40年,電腦每隔一兩年就換代(Moore‘s Law說CPU每1.5年就能力倍增),由8088發展到今天,小焉者手機幾乎萬能,大焉者接連戰勝人類棋王。

我自然提不出任何科學理由,但感覺上,AI並非完全不可能模擬出人類的非邏輯思維。因為:軟件發展到某個程度,結合輸入的大數據,有可能邊運算邊自我學習、調整,成為帶活性的程序。

近年超級電腦戰勝人類棋王的原理不就叫做Deep Learning?超級電腦的programmer當初可能並未編入某些program,足以打敗人類棋王。電腦後來戰勝棋王,是因為棋王每下一步,程式看在眼裡,邊運算邊悟出原本的程序未想到的道理,超越了programmer。

如果電腦program有可能作某種程度的自我演進,則由純邏輯的機械思維,進而發展出某種程度的非邏輯思維,並非純屬科幻。

看《AI 3.0》的引言,這方面已有實例。有作曲家教電腦寫一節Haydn(海頓)風格的交響樂,與Haydn一首很少人聽過的交響樂一起演奏。座上客都是音樂家,包括音樂學院教授、學者、演奏者。事前講明一首是正牌,一首是贗品。聽完後請大家定奪。

結果,大部分座上客都真假顛倒,覺得贗品更似Haydn。音樂大師若再生,實爆血管。

同樣的,記得有人教電腦寫小說、詩歌,成品的評價竟然高過某些作家。

當然不能太誇大電腦的能耐。但今天的電腦已有一定的非邏輯思維能力以呃倒人。唔好以為你創作既才情一定叻過電腦。


以上已經寫了很多。餘下就盡量就我想寫的,一樣一句。

東奧:

1.中國大豐收,開賽以來一直居首,近日且與緊隨的美、日拉開差距。中國近年被美國將得軍多,如今終於出一口氣。

2.香港這次,我覺得比何詩蓓2銀更值得高興的是:打破陰盛陽衰的宿命。幾十年來,得獎的都是女子:李麗珊、李慧詩…(除了傷殘運動員)。如今終於出咗個張家朗。希望男子繼續發奮,拉近與女子的距離。

3.同樣重要的是,white empire突然strikes back。以往徑賽金牌係黑人既囊中物。但今次竟然接連被挪威、希臘…既白人跑出。唔知倫敦既Lloyd’s派幾多?一個很重要的原因是:美國黑人幾乎仆到直,尤其係男子。不會與疫情有關吧?唔係反黑人,捧白人,而係任何一個國族長期壟斷,其他人冇得玩,都唔係好事。希望大家都有機會出頭。

4.同樣可喜的是,今屆獎牌proliferation。雖然誰撞著中國仍然當衰,但仍然有好多獎牌落在以往不見經傳的地區和選手手上。例如:美國的加勒比海屬地波多黎各,連奪徑賽兩面金牌。還有一些,我懶得查數據了。

5.但反過來,我不會為只有幾萬人的歐洲St. Marino和加勒比海的英國屬地Bermuda得金而驚奇。因為,要看這兩位金牌得主的過往。正因為這兩個國家太細,這兩位高手都是白人,有可能從小去歐陸或美英入學寄居比賽,在外地練成體育本事,與本國幾乎無關。西媒為了宣揚國族平等、David也能戰勝Goliath才做大。

6.香港經過張家朗和何詩蓓的兩大高潮,回復平淡。其他項目靠個別選手撐住。一到團體賽,就因為人手唔夠平均,準決賽止步。革命尚未成功,同志仍需努力。

7.今次美國唔知點解,徑賽幾乎仆直。唔係因為疫情呀嗎?

8.有趣的是,日本獎牌總數穩守第三。其中兩枚來自本屆新增的街頭滑板,兩個金牌得主都係十幾歲既靚,女的更只有13歲。唔好躂傷呀!美國黑人係呢方面唔係好得既乜?點解冇嗮聲氣?

9. 反過來,德、法兩個歐陸大國今次好差。德國係分裂時期,東西的獎牌夾埋幾乎頂得住美國。如今沒落至此,令人唏噓。

好多謝各位網友。呢個博十幾年來,昨日的留言最多。

Who's to blame的確很關鍵,我一直想講,但每日一落筆,不經不覺就講了其他的事。我的興趣很雜,對政治又一向gaa meng。

但自問平心而說,希望對解決問題有幫助,無意偏向任何一方。

當然,如今的社會絕對對立,無論點話平心而論,都唔會討好。你唔幫定一面,就難免被鬧係幫另一邊,至少係投機…。

華叔走得早或者係好事。如果活到19年-20年,面對連月巷戰、國安大鍘,恐怕唔係俾的後生鬧,就係俾人拉。

但華叔同Martin從一開始,就代表民族vs非民族既兩種民主派別。泛民也自然在這兩派裡各適其適。

但華叔我又唔覺得佢最後既日子心智不清(留言怕係指老人癡呆)。佢走前幾日,有朋友去醫院探佢帶埋我,我地仲推住佢係輪椅度遊花園。佢並冇呆呆頓頓。

抱歉,訓了,第日再傾。

1 則留言:

匿名 提到...

林行止已經封筆,幸好崔生沒有封筆,我們以後會"清零"與慎言。