2022年9月17日 星期六

220917六午後34°C 53%:香港「不二價」?

月來,抗疫司令與鼓吹「0+7」的民間專家嗌到出面。今突然說積極考慮,短期內會有數據支持。

聽來似乎說:改「0+7」的話會有數據支持!反之若維持「3+4」亦然。總之,點做都講得通既。

辛苦了!


我這代人之前,北方有句話「不二價」,即粵語唔講價。老一辈慣講價。有啲老字號自恃貨靚取價公道,唔買算數。

49年起,「不二價」自動消失,因為民生日用由國家統産、定價統銷,按人頭配給,數量僅夠維生,更冇價好講。

開放改革初期,恢復自由市場,可信又有價講。

但開放改革到中期,開始步入小康,可信又反過來唔係咁講價。

而家富裕,就更唔會講價。

但今日唔係講國計民生,而係想起「二價」呢個過時的用語,在疫情時代有了新的context。

前日剛說新加坡在東亞帶頭收到可望頂住BA.5的「二價」疫苗。點知鄰近的發展快過鬼:韓、台這兩天也開始收取美國Moderna藥廠的二價苗。這裏的「二價」指疫苗能同時抵禦19年新冠病毒的原始版本和目前勁傳的BA.5變種。

港人此前接種的疫苗,無論係西方的BNT/復必泰還是國產的復星、國藥,基本上只能防禦19年病毒的原始版本,萬一變種來襲,打足4針都有可能中招。換言之,你同我無論打幾多針,其實都只有「一價」疫苗的保護作用,不及「二價」保險。

唔使講,鄰近的地區都搶時間打「二價」,爭取月內開關迎客,搵番啲使用,進而Merry Christmas and Happy New Year。

但香港至今未聞訂購「二價」疫苗,無論國產定西産。如果我哋堅持「不二價」,入境難鬆綁,市民秋冬怕只能出行,本土消費零售難望有外人來光顧。

西方政治理年話,all persons are created equal. 但病毒好毒,偏偏要逼我地承認:no two persons are created equal. 因為,即便同衾共枕的夫妻,也可能因為疫苗的品牌、日期、針數、個人的免疫力,病毒來襲時,反應有所不同,進出國境時,待遇有別。


沒有留言: