2024年7月17日 星期三

240717三夜29°C 89%:新時代的南北和

    DSE與我的時代相距60年;Trump又已講了2天,宜到此為止,以免你以為我捧他。
    我看時事,想盡可能像站在賭枱邊上的旁觀者,估下一鋪開幾多。純屬或然率遊戲,自己冇利益,儘可能客觀。
    今午落堂後跳上巴士。行咗大約一個站,大雨就殺到。落車時傾盤,有遮都冇用。幸虧就近快餐連鎖,可以借下午茶避雨。
    坐咗半個鐘後,雨已停。去到綠巴總站上車後,見係呢條線相熟既司機。
    我剛坐下,2女1男手持手機朝小巴走過來,看似打量是否這路車。車長立刻主動示意,表示沒錯。
    3人上車後,車長示意付費。還是年來常見的問題:只收現錢、八達通。
    這條線由於途經去頭號景點的轉車處,年前通關後,經常有遊客來搭。見不收WeChat、AliPay…,起初頗有意見。現在大概知道港人少用手機pay,開始適應。
    我們這位車長脾氣特好,但有趣的是:全粵語對白。接近遊客落車處時,會高聲提醒:“XX(景點站名)沙車!”4個字都係粵音。
    但想深層,車長做咗功課架!粵語講“落車”,“沙/sah”係粵化既普通話“下/xià= xia4”! 
    不料,這次上來的2女1男,其中1個阿姐原來識粵語:聽大約7成,講有口音,詞彙有限。上車後,與同伴坐在司機身後,或者想請教。我地既好心司機不管對方聽得明多少,全粵語滔滔不絕。車行咗幾分鐘,已經表白(唔係個種意思!):
1.上去行山?我都行過啦…七個字就可以上到頂,不過好斜,要爬、攀藤…。
2.我都上上面行山㗎,(深圳)梧桐山…,行嗮。
3.香港的山行嗮啦!
    阿姐:你地上去行…我地落離行…
    言下之意,覺得有趣。但貪新鮮、換口味人之常情。
    阿姐:你揸咗幾耐車呀!
    司機:幾十年囉!80年代…我都係上面落離㗎!偷渡呀!我係廣東人。
    (我這才明白,為何司機阿哥七個字可以由地面上到山頂!因為後生個時係攀山過離㗎!)
    上面落離既阿姐自然也聽懂了這句。我坐在阿姐後一排,似乎聽到點笑聲。
    後來再想,呢位識聽識講但粵語非母語既阿姐,多數係在珠三角甚至深圳長住既‘外省人’。
    但最有趣的是,呢位好心車長80年代(?)來港前,在廣東未講過普通話。至今仍然純粵對白,只將關鍵字眼扭歪當‘普’。
    不過,年來看內地遊客,或者經過‘教育’(包括“小紅書”或官方提醒),對於一些港人以粵語回應普通話詢問,不再明顯地反感。大概明白這是百年來的習慣,很敏感,非一朝一夕可改變。
    下次再坐呢位阿哥既車,我是否應該同佢傾番幾句:我都係上面落離㗎!同樣係偷渡!只不過比你早幾十年。不過,我既偷渡係‘假’嘢。因為,同老豆攞單程證合法出境。只不過先去澳門,係澳門三更半夜坐大飛屈蛇過香港,唔使攀山,唔怕俾人開槍打。
    當時50年代中,一大一細係澳門坐大飛過香港,好似要2千幾蚊。當時下層月薪或只有百鬆的蚊。老豆俾咗2千幾蚊水腳後,一窮二白,要係朋友既鋪頭寄住,最後俾人掃地出門。
    寄人籬下一年多後,老豆先搵到第一份工,係青山道上海人開既紗廠做簿記,搬去工廠既男職員單身宿舍住,同時偷雞在統倉既碌架床男工宿舍,搵空床俾我棲身,總算解決了吃和睡的基本需要。

沒有留言: