2022年1月2日 星期日

210102日晚18°C 80%:「望月」打卦

Omicron(o)殺入社區,第五波冇得走雞,2月1日年初一前通關見財化水。3月就選特首,有利抗疫與上看齊派?

不時有人隔離期間偷雞入鬧市,真喺只因太悶?違例炒魷會否成慣例?

疫情靜了多月後再度緊張,但仍有幾成人nup於打針。專家看來受託,群起催谷。大港手上電視;佢既同事話:「無防疫o可1傳10」。

但美歐專家都話咗啦:爆疫2年來以o最勁。連全球抗疫最厲害的中國內地都失守,香港作為Asia’s world city,以貿易、金融為生,百萬家庭在五眼聯盟有親友、留學生,30多萬家庭靠東南亞女傭維持運作,中產的生活所需很靠發達地區供應,還有不止十萬的英國前殖民地族裔居民。750萬人每天都與這些地區「循環」,又怎可能在一時間像內地那樣,封殺外來的人和物?無論點防,百密必有一疏。

再說,港人作為華人,散漫但善於走位,以自己執生為榮,唔願受政府管。百年下來,養成自我甚至自大,以為港人‘最叻’,唔使政府管都有法有效,全世界最自由。‘本土’的自豪自戀,部分源於此。

反過來,內地70多年下來,人人從小習慣紀律、團體、一致…。港人正因為慣咗自己執生,連帶政府順勢可以唔管就唔管。公務員樂得輕鬆,照逗高薪。反過來若大力抗疫,不但要及實市民,多做工夫,更容易得罪市民,觸犯「人權」。俾你做公務員都唔制。

呢個係香港管治既死結。政府要徹底翻轉思維,才可望在管治上與內地拉近。但這一來,與港青的主流衝突更大。

這樣說,並非鼓勵政府用「強權」,而只是說出管治上客觀的難處。

我唔怕共存,也唔怕零容忍。準備準時打第四針。但我係港人裏的vanishing species。而家的後生完全是另一種思維,幾難有人能說服他們。

今日做咗家事,我要早點休息,準備明天社會回復正常

Have a good 2022, everybody.

沒有留言: