2024年3月10日 星期日

240310日夜16°C 86%:新時代新心態

    毛主席說,沒有調查就沒有發言權。但直覺上,“家有舊AD或惹官非”昨或已在網上瘋傳,提醒親友趁未開始收環保費,盡早處理家中雜物。
    但恐怕更要注意的是:新時代有新標準,市民要改變過往自以為是的心態。問題不限於家中有冇忘年既舊書報。
    至少在國安問題上,要不時自察:我和家人既做法有冇出界?而所謂“做法”,要包括言與行,而唔係話:講/睇吓唔得乜?又唔係做!
    講可能涉及傳播。睇則要睇係點睇:偶然唔覺意撞咗入個‘黃頁’,好奇瞄咗一陣;定時不時睇,每次都睇十分鐘八分鐘?後一種情況,好明你有責任要說服當局,你有足夠既理由,例如工作需要:政治學者/評論家/記者/智囊(例如議員助理、財團顧問),需要𥄫實呢方面有乜依郁。
    擒日有關首長講得好清楚:萬一被懷疑有問題,係我地自己要提出有關方面可接受的解釋;而唔係見到當局上門,仲大聲夾惡:丟,你大嗮呀?有乜證據呀?
    而家網絡時代,每個人上網既路徑,每一秒鐘都有記錄,有千計既專業高手無時無刻不利用全自動既搜索系統,檢測網上敏感既往來,冇得走既!唔好以為自己識玩嘢,想同人鬥法。
    以往有所謂innocent until proven guilty。而家喺國安方面恐怕要兩睇:當局有責任提出證據,但有關市民有同等既責任要釋當局之疑。玩完嘢坐下度嘆咖啡,只怕跟住個杯咖啡係被人請飲。
    咁樣講,唔係想自己嚇自己,而係唔想有人矇查查跌入法網,無端端坐幾年。有人或者想搞出幾個呢類案件,以證香港‘淪亡’。但我覺得唔好陷人於不義。
    *今日最驚人既言論係:天主教教宗勸烏克蘭認輸,同俄羅斯和談。
    教宗從一開始就唔同意俄攻烏。如今咁講,怕係有可靠的訊息:烏克蘭繼續撐落去,後果更不堪,寧可早走早著。
    以宗教來說,烏克蘭同俄羅斯同屬東正教。天主教與東正教在儀軌上比較接近,同基督教差別較大。
    *最近呢兩周,每週上五日運動班,比較累,昨天放棄上博。
    但昨天看到外交部發言人對日本漫畫泰斗鳥(Toki)山(yama)明(Akira)離世表示深切哀悼,一愕。我限於成長的年代,加上性格上只看字不看圖,未看過一本日本漫畫,只看過個別電視劇。但也主要是看宮崎駿的。至於《龍珠》,只聞大名,一無所知,也不好奇。
    中國如此器重日本文化泰斗,由外交部而不是文化部出面,原來鳥山明喜愛中國文化,《龍珠》以《西遊記》為靈感,更為了取材,80年代曾去中國實地取經。
    這裡恐怕也有一個價值觀的問題。感覺上,每個人對外國的文化,總的來說,按性格和價值觀來決定喜好。比如,我在日、韓劇/影/歌之間只取日。
    若此,我猜,與鳥山明同屬漫畫泰斗,宮崎駿與中國不會走得那樣近。

1 則留言:

匿名 提到...

方濟各此言甚有「有人打你的右臉,連左臉也轉過來由他打」(太 5:39)的神髓,然而現在烏克蘭不是在向俄羅斯「報復」,只是正當防衛,不免令人感到方濟各引喻失義。