2019年6月2日 星期日

190602日晚=39+46:利物浦贏波的遺憾

利物浦2:0贏熱刺奪歐聯,賽果整體合理。但其中一個是手球,再次彰顯了足球球例的缺陷。
1.一場足球,感覺上平均兩隊合計大概入3個波。
2.禁區手球當然的判罰是12碼。以歐洲一級球員,比如說,甲級聯賽的頭1,000球員,入波的機會應有8成。
1+2:換言之,只要不幸有一次禁區手球,個隊呢場波就輸咗一半--無論其餘個89分鐘踢得幾落力。
而所謂禁區手球,有兩種可能:
a. 守方主動:特登用手擋波以救波、攞着數:判守方12碼兼趕出場,絕對正確。
b. 守方被動:攻方踢埋離,隻手hai到。這又有兩種可能:
b1.攻方無意。守方想避,但避唔開,俾個波省到。又或者見個波省埋離,守方本能地伸手自衛:責任似乎不應由守方負。但現在照判,就如呢次熱刺輸個個波。
b2.攻方唔知點解,個波好似迎面省埋離,守方中招。責任:若看過錄影證實,是否應判攻方輸12碼兼出場?
但現在無論a、b1、b2,得益既都係判攻方。
當然,我唔相信有好多攻方球員會出b2既喇渣招。但在1球定生死既最後幾分鐘,不排除會有人博一搏。須知道,一個人有兩隻手,每隻長一米,激烈運動時,隨時靠雙手來平衡身體,揮動既範圍好大,俾個波撞中既機會唔細。hai膊頭下兩寸都算12碼,係唔係有的冤枉?
名義上,雙方被屈既機會均等。但攻勢強既隊贏12碼既機會,當然大過攻勢弱既隊。
以今天電腦、大數據之發達,這個問題其實完全可以做科學研究:
1.算出過去40/50年來,歐洲甲級球賽雙方每場合計的平均入球數。我猜大概是3-4球。
2.統計同期內,有多少場曾經判禁區手球、雙方合共判咗幾多個,佔所有場數的百分比。
3.算出同期內,因禁區手球判罰12碼的數目(幾多個,唔係場數),又其中有幾多個罰球入波,得出比率。我猜大概是80%。
4.這些手球判12碼的賽事,最終比數是多少,12碼佔勝負幾多%?
5.最後計算出,對所有賽事來說,包括冇判手球的賽事,禁區手球佔勝負的機率是幾多%?
當然,研究者還可以翻睇錄影,睇手球裏大概有幾多%,守方完全係被動的,本能地自衛或無意識地掂波。
換咗有相當數目入球的球賽,例如每場上方平均合計有10球,禁區手球左右不了大局。但當1球就足以決生死,尤其是國際獎盃,所做成的幸運/不幸成分,足以壓到球員的努力,令守方泄氣。博嗮命,明明守得好好,但就係咁衰咗,你會服?

沒有留言: