2022年5月30日 星期一

220530 一晚 28°C 83%:網上交易都幾恐怖

天繼續晴。

今晨專程去管文康號碼的「衙門」,當面填報「忘記密碼」,要求重設。職員收下我的表格時說:現在這方面的工作很多,要花點時間。今晨我致電官方網站的號碼時,接電話的黃/王小姐也好像說要10日。

官方核准後,會用電郵將一次性的臨時密碼T傳給我,讓我用來登入文康號碼網站,然後改成新密碼P。下次報gym班是一個月後,應該趕得及,不需要再來衙門催吧?

我起初simple and naïve,以為文康改密碼就像銀行、網購…,官方電腦會即時傳回臨時密碼T,讓我隨即登入網站自選新密碼,2-3分鐘就搞掂。2-3分鐘內不完成,臨時密碼就失效,要重頭來過。

原來,設定官用密碼遠比每日往來十億計資金的銀行和網店嚴謹得多。一眾公僕好辛苦!

填表方知,當局至今仍主要用紙郵來通知用戶,表格冇欄目供填寫電郵。比較紙郵和電郵的紙張、郵費、人力…成本,會相當有趣。但如今全球走左,弱勢大過天,好心的團體、學者會拋出「調查」:好多長者冇手機、電腦,也唔識用,唔能夠歧視佢地!

長者在很多方面跟不上年輕人,是科學的規律。莫說基層長者,我自問中產,讀過書,用咗將近40年電腦,而家也越來越怕網上交易。對一個單位值幾萬美元,一日可以上落成萬的網絡貨幣,更完全唔識解,只能避開,怕差錯腳入去,萬劫不復。

我最近呢兩日,就先後兩次俾Google Play硬收我從未尋求,也從未授權的網絡防毒apps訂閱年費,而且係透過我的手機網絡商先斬後奏。第一單俾我即時reject,Google方面檢查過後,願意退款。但初步看,恐怕唔係退番現金,而係退落Google Play既戶口當credit。換言之,逼我買其他產品。但最怕買其他產品,唔係一次過,再次俾佢屈成訂閱,每年收取。所以,我已即時取消Google Play戶口的所有付款賬戶。至少等佢冇咁易收錢,先斬後奏。

我而家先知道網絡交易咁恐怖。但以上只係我個人的遭遇,各位網友應該比我叻得多,唔會俾網商屈,話唔定仲可以反過來攞到著數。這就是我老了,跟唔上時代的明證。但這是老人無奈的規律,我只有避開,唔可能好似後生仔咁玩呢類遊戲。

咁係唔係唔公平呢?係,但在所難免。難道我可以同後生鬥快、鬥大力、鬥長氣、鬥長命乜?

真正想社會進步,應該係明白自然界客觀的規律,承認客觀的限制,幫助弱勢縮小與強勢年齡、性別、種族、經濟地位的差距,而唔係一味死維護弱勢,拖住社會向前,自欺欺人。

沒有留言: