2022年6月24日 星期五

220624五晚29°C 76%:希望下週唔使學澳門

本地確升幅加快。但7.1慶典勢在必行,本週末的抗疫相信會上升到國安層次。下週不會學澳門,即日停堂食吧?

澳門這次收緊社交的確快過香港。但人口只相當於香港1.5個「區」,市民也較服從,一直比香港易管。港澳之別,源於兩地回歸前的英式管治vs葡式管治,而不在於兩地的華裔居民。

只要看,香港頒佈國安法兩年後,仍有人企圖用武力施加報復甚至「起事」,就可見香港「歷史遺留問題」之深,與澳門完全是兩回事。


我最愛的日劇《持續可能的戀愛?~父親與女兒的結婚進行曲》大結局前日上,我壓到今晚才看。喜劇嘛,當然是皆大歡喜。但不覺得牽強,只令人羨慕鴛鴦不羨仙。一女兩男三個主角都演得很感人。

上次說這齣戲就一再表演日人與美式個人主義180度相反的人際,包括愛戀關係。

戲裏的一對父(60後學究)女(30後瑜伽導師),透過商業性的「婚活」(集體相睇,內地也一度很流行),與一個異性taat著咗。但父親咬緊牙關,拒絕這個40後醫生求婚。女兒則相反,與一個白領帶子雄狼發展成功後,在談婚論嫁哪一刻佢俾飛起。

後來先知:拒絕這段姻緣,並非因為唔锺意對方,又或者條件唔夠好。相反,係怕連累人:

老豆正所謂人又老錢又冇,連家務都唔識做,覺得自己婚後只會拖累女醫生。單親阿爸則明白女方正當盛年,急於開業,嫁過離會變成女傭加後母,再也冇事業可言。

換言之,雙方都係為愛侶著想而忍痛割愛,希望對方有更好的歸宿。

我唔知道這在日本現實中有多少可能,但係西方的個人主義、華人的實用主義社會,就幾乎絕對不可能:有醫生鍾意我,係我既福氣,點解要拒絕,怕佢蝕底?有個後生女明知我拖住個仔都肯嫁,願打願挨,我有咩理由唔take?

但係日劇裏,又唔覺得虛假、神話...。感覺上,日人裏確有這類人,唔想呃咗人,招人怨恨...,朋友變仇人....寧可低頭婉拒:好對唔住,另請高明啦!祝你好運!...

沒有留言: