2022年6月22日 星期三

220622三晚29°C 80%:「回鄉」,回誰的鄉?

 7.1前夕,未來的北部大都會竟然玩斷電大「熔斷」。百萬居民成晚好「㷫」,更有人wan𨋢。下週五就大慶,千祁千祁...!


唔知由幾時起,將港人遊日講成「回鄉」?本土意識發展至此,又難怪要引入新時代。

~700萬人被困在港2年半後(估計期間得以進出香港的市民唔夠50萬),今晨終於有10人得以隨團遊日。此刻應已飽餐咗拉麵、壽司、吉列飯。玩得開心的!

記得20年過年前剛爆疫,我第一包口罩係當時有友人係東京玩緊,順手掃番離既。

港唔爆第六波的話,今秋可望每日有百計港人重遊舊地。爆疫則回港隔離必延長,攔門卻步。


我好明港人點解最鍾意去日本。我完全唔係旅行家,但要我揀,日本都會係首選:環境優雅恬靜,安全整潔,條理分明,貼身服務,顧客絕對係king,消費平過香港....。想要精神面的話,行日本的山川、神社,也比行中國內地更接近靈性。

但反過離又好明白,好多我呢個年紀同背景既人拒絕去日本,更唔明點解港人咁沉迷日本。

這首先是基於戰爭年代的教育。我呢代人其實日本投降後先至成長,冇走過戰難(幼年時走難,反而係「避秦」。我就係跟阿爸坐大飛離香港既,我呢一生都好感激佢。下次拜山,要記住同佢講)。

我呢種背景既人唔去日本,另一個原因係去咗北美讀書,

一來受美國影響,而美、日呢兩個民族的習性剛好相反;

二來其中好多人留學進而學留,係北美住咗大半個世紀,由於地緣因素,與日本在人生上毫無交叉點。北美既港人會回港探親,但直飛,唔會停日本;旅遊則唔係係番北美就係去歐洲。

所謂美日習性相反,美國人最自豪既係open、free、有話直說,有屁就放;日人則即使內心好想,面對面時,都要按傳統,好模糊咁甚至作狀推卻。美國人睇唔起呢種東方習性。住慣北美影響既港人,自然也唔欣賞呢種日式「虛偽」。


晚了,日人既「虛偽」,係剛做完既日劇《持續可能的戀愛?~父親與女兒的結婚進行曲》,年青一代與長者一代都一再演出。好奇的話可以試睇第八、九2集。對我來說,呢部係幾年來最好睇,也最感人的倫理喜劇。三個主角:上野樹里、田中圭、松重豐都是我最的favorite,尤其係上野。係女星裡唔算靚,但予人好誠懇既感覺。

但如果你嚮往Just do it! 咁日劇就唔啱睇!

Good night.

沒有留言: